Budownictwo

3 sposoby wspierające współpracę w zakresie projektowania i budowy budynków

Współpraca jest istotną częścią procesu projektowania i budowy budynków i infrastruktury. Poczta elektroniczna nie jest już tylko narzędziem do współpracy.

Wyjaśnianie pomysłów wielu współpracownikom skutkuje długimi wątkami, które trudno śledzić, a pytania bez odpowiedzi i niepomagające informacje zwrotne są zakopywane w procesie.

Nie wspominając już o tych wszystkich załącznikach – w tym umowach, rysunkach i modelach – które sprawiają, że łańcuchy są nieporęczne ze względu na ograniczenia wielkości.

Dobra wiadomość o niedociągnięciach poczty elektronicznej? W ostatnich latach pojawiło się mnóstwo nowych pomysłów, przepływów pracy, oprogramowania do zarządzania budową i technologii, które są łatwo dostępne i usprawniają proces współpracy.

3 postępy technologiczne, które ułatwiają projektowanie i budowanie współpracy

Więc, co sprawia, że te najnowsze osiągnięcia technologiczne przewyższają, powiedzmy, dzielenie się pomysłami nad grupami Slack i łańcuchami poczty elektronicznej? Chodzi o wizualizacje.

Od organizowania wstępnych spotkań i dzielenia się wizjami do przekazywania szczegółowych informacji projektowych, oto cztery sposoby wykorzystania wizualnie zorientowanej technologii w procesie pracy.

1. Wszystko zaczyna się od BIM

Building Information Modeling (BIM) jest kamieniem węgielnym przyszłości współpracy w budownictwie. Dzięki zastosowaniu otwartych międzynarodowych standardów danych – takich jak Industry Foundation Classes (IFC) dla danych modelowych i plików PDF dla komunikacji papierowej – BIM staje się openBIM, stawiając dane w centrum rozwiązań.

Daje to wszelkiego rodzaju interesariuszom projektu możliwość korzystania z informacji w szerokim spektrum, dzielenia się szczegółowymi informacjami na temat budynku w całym jego cyklu życia, od koncepcji do ukończenia.

BIM istnieje już od jakiegoś czasu, ale aby sprostać wyzwaniom związanym z tak złożonym środowiskiem współpracy, konieczne jest przyjęcie większej liczby rozwiązań.

2. Ustalanie oczekiwań projektowych z rzeczywistością wirtualną

Wirtualna rzeczywistość (VR) staje się coraz bardziej znacząca w ciągu ostatnich kilku lat. Wiele z dzisiejszych zastosowań technologii VR w budownictwie koncentruje się na reprezentacji i symulacji projektów, umożliwiając klientom dzielenie się doświadczeniami z projektantami poprzez „przechodzenie przez” wirtualne prototypy ich projektów na etapie projektowania.

Technologia pomaga również wykonawcom symulować zawiłości i zależności sekwencjonowania konstrukcji.

Technologia VR daje klientom i współpracownikom lepsze zrozumienie zakresu projektu i ułatwia proces podejmowania decyzji, szczególnie w przypadku koncepcji, które są trudne do pełnego skomunikowania poprzez statyczne rysunki 2D i wykresy. Kolejna korzyść? Nie musisz być na miejscu, aby realistycznie zbadać możliwości.

Nie wszystkie oferty VR wymagają dużych inwestycji w sprzęt; niektóre z nich działają z dowolnym urządzeniem obsługującym Internet, a nawet oferują tryb stereoskopowy, jeśli posiadasz smartfon i prawdopodobnie niedrogie zestawy słuchawkowe do trzymania telefonu, takie jak Google Cardboard, Google Daydream View lub Samsung Gear VR.

3. Pracuj razem w chmurze

Integracja w chmurze, dostępna dla wielu typów oprogramowania, ma niezliczone zastosowania w całym cyklu życia projektu, w tym ułatwiając i zwiększając intuicyjność udostępniania ważnych danych projektowych. Użyj tej technologii, aby zredukować czas i błędy podczas tasowania plików i informacji pomiędzy członkami szeroko rozpowszechnionego zespołu.

Jaką technologię wykorzystujesz w swojej branży budowlanej?

Według badania Automation in Construction 2018 Automation in Construction, integracja AR i BIM może zmniejszyć liczbę błędów poznawczych i zwiększyć produktywność (w porównaniu z grupą kontrolną). To tylko kilka przykładów, które możemy dziś zobaczyć na przykładzie programistów tworzących prototypy. Kto wie, co przyniesie jutro?

Wspaniale jest żyć w czasach, gdy technologia nadal daje projektantom, wykonawcom, kierownikom projektów i klientom łatwiejsze sposoby współpracy w każdym roku. Wdrażając te technologie, można się przekonać, że dotrzymuje się terminów i oszczędza się pieniądze w dłuższej perspektywie czasowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ